Databeskyttelsespolitik
Databeskyttelsespolitik

Dine personlige data er vigtige for os. Det er derfor, vi beskytter dem. Beskyttelsen er desuden lovreguleret i Databeskyttelsesforordningen (GDPR, General Data Protection Regulation) fra 25. maj 2018. Du kan herunder se, hvordan vi håndterer dine persondata, og hvilke rettigheder du har.
Hvilke personlige data indsamles
Du afgiver selv personoplysningerne i forbindelse med bestilling af rejse, bestilling af brochure eller nyhedsbrev, telefonisk via bestilling hos vores forhandlere eller ved besøg hos os.

Målet med behandling af personoplysninger

Vi behandler dine personoplysninger, så vi kan opfylde vores forpligtelser i bestilte rejser og tillægsprodukter og holde dig orienteret om aktuelle rejser og lignende. Behandling af dine personoplysninger kan også ske med henblik på, at vi kan opfylde forpligtelser i henhold til love, regler og håndtere spørgsmål og klager. Vi kan også bruge dine personoplysninger til at levere forskellige tilbud om tjenester og/eller produkter fra os, medmindre du skriftligt bekræfter det modsatte. Du kan til enhver tid afmelde dig markedsføring ved at give os besked på [email protected].
Når du har tilmeldt dig nyhedsbreve og tilbud fra os, gemmer vi dine data indtil videre. Du kan til enhver tid nemt afmelde dig via et link i nyhedsbrevet eller ved at kontakte os på ovenstående adresse og få fjernet alle dine data. I nogle tilfælde kan vi have behov for at opbevare data i længere tid, når det er påkrævet ved lov (f.eks. regnskabslovgivning) eller i tilfælde af for eksempel en klage.
Hvem må behandle personoplysningerne
Dine personoplysninger behandles af vores personale samt af vores samarbejdspartnere til systemtjenester og administrative tjenester, som vi har aftaler med om beskyttelse af persondata, persondatabehandleraftaler. Der gives kun nødvendige oplysninger ved hver sådan lejlighed.

Dine rettigheder

Du har til enhver tid ret til at trække dit samtykke til, at vi behandler de data, du har givet os. Det betyder, at du også kan anmode om rettelse eller sletning af dine personoplysninger. En sådan anmodning fremsættes skriftligt til os. Dine data vil derefter blive rettet eller slettet inden for en måned. Har du en aktuel rejse, der ikke er gennemført eller gennemført, eller har du en løbende klage eller lignende, slettes dataene inden for en måned efter, at denne er gennemført. Du kan bruge din adgangskode og e-mail til at logge ind på Min Side og se de personlige data, vi gemmer om dig og dine rejser. Du kan også rette og opdatere oplysninger der. Du kan også kontakte os med en anmodning om at få adgang til de registrerede oplysninger, vi har om dig, som vi giver inden for en måned.

Vil du vide mere om den generelle databeskyttelsesforordning (GDPR)?
På datatilsynets hjemmeside, datainspektionen.se, er der mere information om databeskyttelsesforordningen (GDPR).