REJSEVILKÅR NÅR DU REJSER MED GOLF PARADIS
Rejseforhold ved rejser med Golf Paradis

GENERELLE REJSEVILKÅR FOR PAKKEREJSER

For rejsen er de almindelige vilkår og betingelser for det svenske rejsebureau- og arrangørforbund (SRF) aftalt inden for branchen den 28. juni 2018 (revideret den 20. maj 2021) og arrangørens særlige vilkår og betingelser, som er anført nedenfor, ansøge. De særlige forhold er angivet i kursiv.

Rejsearrangøren har ret til at anvende særlige betingelser, der afviger fra de almindelige, såfremt anvendelsen af ​​særlige betingelser er begrundet i rejsens særlige karakter, særlige regler om transportformen (såsom booking- og salgsbetingelser for ruteflyvninger). ), afvigende overnatningsforhold på grund af rejsens særlige karakter eller særlige forhold på destinationen.

De særlige forhold må ikke stride mod pakkerejseloven til skade for den rejsende. De generelle og særlige betingelser er en del af aftalen.

AFTALEN 1.1 Aftalen bliver bindende for parterne, når arrangøren skriftligt har bekræftet den rejsendes ordre, medmindre andet er aftalt. Arrangøren skal bekræfte den rejsendes ordre uden forsinkelse. Fortrydelsesret gælder ikke for pakkerejseaftaler.
1.2 Hovedrejsende er den person, i hvis navn aftalen er indgået. Den hovedrejsende oplyses først i rejsedokumenterne eller på anden tydelig måde. Hovedrejsende er ansvarlig for betaling i henhold til aftalen. Alle ændringer og eventuelle aflysninger skal foretages af hovedrejsende. Der kan gøres undtagelser, hvis hovedrejsende bliver alvorligt syg og ikke kan gennemføre ændringen eller aflysningen. Hovedrejsende er ansvarlig for at give arrangøren korrekte reservationsoplysninger for øvrige rejsende omfattet af aftalen. Enhver refusion foretages til hovedrejsende.

1.2.1 Hovedrejsende er ansvarlig for at sikre, at han kan nås af vigtige beskeder (for eksempel ændringer i tidsplanen) under de kontaktoplysninger, han har givet til Golf Paradis.

1.3 Er den rejsende under 18 år og rejser uden værge, skal dette oplyses ved reservationen. Nogle rejser kan kræve en aldersgrænse, der kan være højere end 18 år. Oplysninger gives ved booking.

1.3.1 Rejsearrangøren er ikke ansvarlig for eventuelle ekstra omkostninger, hvis den rejsendes alder ikke er korrekt som angivet af den rejsende.

1.4 Tidspunkterne for afrejse og retur i reservationsbekræftelsen er foreløbige. Arrangøren skal hurtigst muligt og om muligt senest 20 dage før afrejse angive de afgangstider, der vil gælde for rejsen.

1.4.1 Da flytider/togtider kan ændre sig, anbefaler vi, at eventuelle tilslutningsbilletter kan ombookes. Golf Paradis udsteder ikke erstatning for omkostninger, der evt påvirker den rejsende på grund af ændrede tider, såsom ved afbestilling/ombestilling af tilslutningsbillet, hotelværelse mv Side 2/8

1.5 Arrangøren skal give generel information om, hvad der gælder i forhold til pas og visum.

1.6 Arrangøren skal give generel information om sundhedsbestemmelser for destinationen.

1.7 Tilslutningsrejse eller særarrangementer er kun inkluderet i pakkerejseaftalen, hvis disse er booket sammen og samtidig med de ydelser, der indgår i pakkerejsen, eller hvis disse er solgt sammen med andre ydelser til en samlet pris.

1.8 Eventuelle ønsker eller særlige ydelser på den rejsendes anmodning indgår kun i aftalen, hvis disse er udtrykkeligt skriftligt bekræftet af arrangøren. Forespørgsler kan rettes til underleverandører, men kan ikke garanteres.

1.9 Den rejsende er forpligtet til at kontrollere reservationsbekræftelsen/rejsedokumenterne, så snart de er modtaget, og at alle oplysninger er korrekte, herunder at navne er stavet korrekt og svarer til passet. Eventuelle unøjagtigheder skal rapporteres hurtigst muligt. Arrangøren forbeholder sig ret til at opkræve et gebyr svarende til de faktiske omkostninger ved rettelse af urigtige oplysninger samt rimelig kompensation for det ekstra arbejde, rettelsen medfører. Skyldes fejlen arrangøren eller en af ​​arrangøren hyret, skal der ske rettelser uden omkostninger for den rejsende. Ev. mundtlige fremstillinger skal bekræftes skriftligt for at kunne stole på.

1.10 Hovedrejsende skal straks underrette arrangøren om eventuelle ændringer af adresse, e-mailadresse, telefonnummer eller andre oplysninger af betydning for arrangørens mulighed for at kontakte den rejsende.

1.11 For nogle rejser kræves et minimum antal deltagere for at rejsen kan gennemføres. I så fald skal den rejsende senest ved reservationen modtage tydelig information herom.

1.11.1 Det minimumsantal, der gælder for alle rejser med Golf Paradis og dermed er omfattet af den rejsendes rejsekontrakt er følgende: Golf Paradis har ret til at afbestille rejsen, hvis det samlede antal rejsende ikke overstiger 20 personer. Golf Paradis kan ikke garantere, at værter vil være på stedet, hvis antallet af rejsende i løbet af ugen falder til under 20 personer. Hvor det er relevant, tilbydes den rejsende, hvis dette er muligt, at rejse på egen hånd. Dette giver ikke den rejsende ret til prisreduktion, erstatningsrejse, skadeserstatning eller anden kompensation.

1.12 Hvis flybilletter er en del af pakkerejsen, skal disse bruges i den rigtige rækkefølge. Den rejsende kan således ikke kun bruge én returbillet, når begge returrejser eller kun en del af et fly er booket. Hvis billetten ikke bliver brugt fra start, annulleres de resterende dele.

1.13 Ved en internetbestilling, hvor afrejsedatoen er inden for 40 dage efter reservationen, er rejsen kun foreløbigt booket, indtil arrangøren manuelt har bekræftet reservationen med en ny skriftlig bekræftelse. Side 3/8

PRIS OG BETALING
2.1 Prisen skal oplyses på en sådan måde, at hele rejsens pris fremgår tydeligt. Prisen omfatter alle ydelser inkluderet i aftalen samt obligatoriske tillæg, skatter og afgifter.

2.2 Den rejsende skal betale rejsens pris senest på det tidspunkt, der er angivet i aftalen.

2.2.1 For rejser på forespørgsel gælder som udgangspunkt omgående betaling i forbindelse med booking.

2.3 Slutbetaling skal altid være Golf Paradis i hænde senest 30 dage før afrejse. Ved bestilling af rejse senest 30 dage før afrejsedatoen skal rejsens samlede pris betales med det samme.

2.3.1 Medmindre andet er angivet i forbindelse med reservationen, er Golf Paradis registreringsgebyret DKK 1.700/person. Dette tilmeldingsgebyr skal være tilgængeligt for Golf Paradis 2 dage efter bestilling af rejsen eller efter aftale

2.4 Betaler den rejsende ikke rejsens pris i henhold til aftalen, har arrangøren ret til at annullere aftalen og opkræve en rimelig kompensation.

2.4.1 Såfremt fuld betaling for rejsen ikke er modtaget i henhold til aftalen, har Golf Paradis ret til at betragte rejseaftalen som annulleret og kreditere registreringsgebyret. Gennemført betaling skal kunne bevises.
2.4.2 Der udsendes ikke rykker ved manglende betaling.

2.5 Betaler den rejsende ikke rejsens pris i henhold til aftalen, har arrangøren ret til at annullere aftalen og opkræve en rimelig kompensation.

2.6 Medmindre andet udtrykkeligt er angivet, er rejsens pris baseret på overnatning for to personer i delt dobbeltværelse. Ved overnatning for kun én person i dobbeltværelse eller større værelse beregnet til mere end én person, har arrangøren ret til at opkræve et tillægsgebyr.

2.7 Arrangøren er endvidere forpligtet til at informere den rejsende om eventuelle omkostninger, der måtte blive påført.


DEN REJSENDES RET TIL ÆNDRING OG ÆNDRING AF RÆKKE
3.1 Den rejsende har ret til at ændre aftalen, hvis arrangøren tillader dette. Ændringer i aftalen kan medføre meromkostninger for den rejsende fra arrangøren eller andre.

3.2 Den rejsende har ret til at afbestille rejsen. Arrangøren forbeholder sig ret til at kræve erstatning fra den rejsende for de omkostninger, som arrangøren har som følge af aflysningen.

Arrangøren kan fastsætte rimelige standardiserede afbestillingsgebyrer baseret på afbestillingstidspunktet. Såfremt arrangøren ikke har opsat standardiserede afbestillingsgebyrer, er arrangøren berettiget til et rimeligt afbestillingsgebyr.

3.2.1 Ved fastsættelse af rejsens pris er afbestillingsbeskyttelse ikke inkluderet. Afbestilling foretaget af den rejsende anses for at have fundet sted
på det tidspunkt, hvor meddelelsen om afbestilling når frem til Golf Paradis.

3.2.2 Ved afbestilling tidligere end 30 dage før afrejse skal den rejsende betale registreringsgebyret som afbestillingsomkostning.

Ved afbestilling 30-23 dage før afrejse skal den rejsende betale 25 % af rejsens pris, dog minimum registreringsgebyret.
Ved afbestilling 22-14 dage før afrejse skal den rejsende betale 50 % af rejsens pris, dog minimum registreringsgebyret.
Ved afbestilling 13-7 dage før afrejse skal den rejsende betale 75 % af rejsens pris,
Ved afbestilling mindre end 6 dage før afrejse skal den rejsende betale rejsens fulde pris.

3.3 Ændringer i rejsen foretaget af den rejsende, som indebærer ændring af destination, afrejsested, rejselængde, afrejsetidspunkt, overnatning eller pris, er at betragte som afbestilling og ny ordre. Hertil opkræves en omkostning efter afbestillingsreglerne i afsnit 3.2.2.

3.3.1 Rejsende, der har indgået aftale om afbestillingsbeskyttelse, har ret til at afbestille rejsen efter punkt 3.3.2 til 3.3.9. 

3.3.2 Hvis den rejsende har indgået aftale om afbestillingsbeskyttelse, gives rejsen i de tilfælde, der er angivet i punkt 3.3.3.
og punkt 3.3.5 annulleres uden andre omkostninger end registreringsafgiften anført i punkt 2.3.1. Ekspeditionsgebyret kan maksimalt udgøre 5 % af rejsens pris, dog højst 200 SEK.

3.3.3 Afbestilling kan ske, hvis den rejsende eller dennes ægtefælle/samlever, en direkte op- eller nedstigende slægtning til den rejsende eller dennes ægtefælle/samlever eller en søskende eller person, som den rejsende i fællesskab har bestilt rejsen med før afrejse men efter at aftalen har været bindende for den rejsende efter 1.1 er ramt af alvorlig sygdom, forværret sygdom eller ulykke, og denne begivenhed er af en sådan karakter, at den rejsende ikke med rimelighed kan gennemføre rejsen.

3.3.4 Afbestilling kan ske, såfremt den, som den rejsende i fællesskab har bestilt rejsen med, forudsat at den medrejsende også har reserveret afbestillingsbeskyttelse, aflyser sin rejse med støtte i punkt 3.3.3 Ved fællesbestilling af rejsen menes. at de rejsende har bestilt fællesbillet, max 6 personer .

3.3.5 Den rejsende skal afbestille rejsen hurtigst muligt efter, at årsagen til aflysningen er opstået. Afbestillingsgrundlaget skal være pålideligt bevist med læge- og/eller familieattest.
Senest 7 dage efter aflysningen skal en lægeerklæring vedrørende sygdom, ulykke eller dødsfald samt eventuelt slægtskabsattest være til rådighed for Golf Paradis. Attesten skal indeholde alle oplysninger af relevans for afbestillingen samt lægens udtrykkelige frarådning af deltagelse i det aftalte rejsearrangement. Afbestillingsbeskyttelsen gælder kun for rejsens pris.

3.3.6 Rejsende, der har aftalt fælles overnatning med en anden rejsende/andre rejsende, der har aflyst rejsen med støtte i punkt 3.2.3 – 3.2.5, skal modtage indkvartering af samme standard som ifølge aftalen på en aftalt eller tilsvarende hotel/anlæg, i værelse/lejlighed som størrelsesmæssigt er tilpasset det resterende antal rejsende uden merpris. Såfremt en sådan bolig ikke kan stilles til rådighed, skal indkvarteringen foregå i overensstemmelse med aftalen uden ekstra omkostninger for den rejsende. Dette forudsat at alle på bookingen har underskrevet afbestillingsbeskyttelse.

3.3.7 Afbestilling skal ske på den måde, der er angivet på golfplaisir.se eller i rejsedokumenterne. Afbestilling skal ske straks, når der opstår rejsehindringer. Kontakt Golf Paradis på 010-6600238 eller mail: [email protected]. Såfremt efterspurgte dokumenter ikke opfylder Golf Paradis' krav og/eller ikke er tilgængelige for os rettidigt i henhold til ovenstående, gælder refusion i henhold til de generelle og særlige betingelser.

3.3.8 Efter afbestilling skal beløb, som den rejsende har til gode i henhold til ovenstående, tilbagebetales uden forsinkelse, dog senest 14 dage efter afbestillingen. Refusion ydes til hovedrejsende.

3.3.9 Ved annullering af greenfee og eventuelle transfers, der er booket uden for den greenfee-pakke, der er inkluderet i rejsens pris, vil der kun ske refusion, såfremt Golf Paradis til gengæld får kompensation for omkostningerne. Ved annullering af teaterbilletter, fodboldbilletter, sportsbilletter eller lignende arrangementer inklusive eventuel overdragelse, vil der kun ske tilbagebetaling, såfremt Golf Paradis til gengæld modtager kompensation for omkostningerne.

DEN REJSENDES RET TIL AT TILDELE AFTALEN
4.1 Den rejsende kan overdrage kontrakten til en person, der opfylder alle betingelser for at deltage i rejsen. En sådan tilstand kan f.eks. være, at transportvirksomheden eller anden person, som arrangøren hyrer i henhold til gældende regler, skal acceptere et rejsendeskifte. Den rejsende skal underrette arrangøren eller forhandleren om overførslen i rimelig tid før afrejse. Anmeldelse foretaget senest syv dage før afrejse anses altid for sket i rimelig tid. Side 5/8

4.2 Arrangøren kan opkræve et rimeligt gebyr for overførslen. Gebyret må ikke overstige de omkostninger, som overførslen medfører for arrangøren. Arrangøren skal vise, hvordan omkostningerne er beregnet.

4.3 Overdrageren og erhververen hæfter solidarisk over for arrangøren eller forhandleren for alt, hvad der skal betales for rejsen og for de ekstra omkostninger, som overdragelsen medfører.

 
ÆNDRINGER FØR AFREJSE
5.1 Ændring af aftalevilkår Arrangøren har ret til at foretage ændringer i kontrakten, forudsat at arrangøren informerer den rejsende om ændringen på en klar, forståelig og overskuelig måde på et varigt medium. Er ændringen uvæsentlig, for eksempel mindre ændringer af flyvetider, har den rejsende ikke ret til prisnedslag eller kompensation. Ved væsentlige ændringer af rejsen skal den rejsende om muligt tilbydes en alternativ rejse eller ret til at fortryde kontrakten uden afbestillingsgebyr.

5.2 Ændring af pris

5.2.1 Arrangøren kan forhøje rejsens pris, hvis stigningen skyldes ændringer i brændstofomkostninger, skatter og offentlige afgifter eller valutakurser.

5.2.2 Rejsens pris kan forhøjes med et beløb, der svarer til den rejsendes andel af arrangørens omkostningsstigning. Retten til en prisstigning eksisterer kun, hvis den samlede omkostningsstigning overstiger SEK 100 pr. booking.

5.2.3 Rejsens pris skal reduceres, hvis arrangørens omkostninger af ovennævnte årsager reduceres med i alt mindst 1000 SEK pr. booking. Ved prisnedslag kan arrangøren foretage fradrag for faktiske administrative omkostninger.

5.2.4 Arrangøren skal hurtigst muligt underrette den rejsende om prisændringerne. Meddelelsen skal indeholde en begrundelse for ændringen og en beregning.

5.2.5 Prisen må hverken hæves eller sættes ned i løbet af de sidste 20 dage før den aftalte afrejsedato.

5.2.6 Arrangøren kan i sine særlige betingelser give afkald på retten til at hæve prisen i henhold til 5.2.1. I så fald skal arrangøren heller ikke sænke prisen efter 5.2.3.

5.3 Den rejsendes ret til at hæve aftalen uden afbestillingsgebyr

5.3.1 Hvis den rejsende ønsker at hæve aftalen på grund af en væsentlig ændring, f.eks. hvis prisen forhøjes med mere end 8 % af den samlede pris for pakkerejsen, skal den rejsende meddele arrangøren, at kontrakten opsiges inden for en rimelig tid fastsat af rejsearrangøren fra det tidspunkt, hvor arrangøren har informeret den rejsende om ændringen. . Gør den rejsende ikke det, vil den rejsende være bundet af den nye aftale.

5.3.2 Hvis pakkerejseaftalen opsiges, skal arrangøren refundere hele rejsens pris uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at aftalen er opsagt.

5.4 Arrangørens og den rejsendes ret til at hæve aftalen i tilfælde af uundgåelige og ekstraordinære hændelser 5.4.1 Både arrangøren og den rejsende har ret til at opsige aftalen, hvis udførelsen af ​​pakkerejsen eller transporten af ​​passagerer til destinationen er væsentligt påvirket af uundgåelige og ekstraordinære begivenheder på destinationen eller i dens umiddelbare nærhed. Uundgåelige og ekstraordinære omstændigheder betyder for eksempel alvorlige sikkerhedsproblemer som krig, terrorisme, udbrud af alvorlig sygdom eller naturkatastrofer. I sådanne tilfælde har den rejsende ret til at hæve aftalen uden at betale afbestillingsgebyr. Opsiger arrangøren aftalen i henhold til denne paragraf, er den rejsende ikke berettiget til erstatning. I sådanne tilfælde er den rejsende berettiget til fuld refusion på den måde, der følger af 5.3.2.

5.4.2 Den rejsende har ikke ret til at hæve kontrakten, hvis de uundgåelige og ekstraordinære begivenheder var almindeligt kendte på tidspunktet for kontraktens indgåelse.

5.4.3 For at undersøge, om hændelsen er af så alvorlig karakter som nævnt ovenfor, skal sagkyndige svenske eller internationale myndigheder konsulteres. Fra 14 dage før afrejse er en gyldig rådgivning fra Udenrigsministeriet opsigelsesgrund, hvis rådgivningen omfatter tidspunktet for den rejsendes rejse. En gyldig rådgivning fra Udenrigsministeriet anses også for opsigelsesgrund, hvis det i øvrigt er klart, at de forhold, der ligger til grund for rådgivningen, påvirker eller vil påvirke destinationen på tidspunktet for den rejsendes rejse.

ARRANGØRENS ANSVAR FOR GENNEMFØRELSEN AF PAKKETUREN
6.1 Manglende gennemførelse Hvis en rejseydelse ikke gennemføres i henhold til aftalen, skal arrangøren afhjælpe fejlen inden for rimelig tid. Arrangøren er dog ikke forpligtet til at afhjælpe fejlen, hvis det er umuligt, eller hvis afhjælpningen vil medføre uforholdsmæssigt store omkostninger. Hvis arrangøren ikke afhjælper fejlen, kan den rejsende være berettiget til prisafslag og erstatning.

6.2 Væsentlige fejl

6.2.1 Hvis en væsentlig del af de aftalte ydelser efter afrejse ikke kan leveres, skal arrangøren om muligt sørge for tilsvarende eller i det mindste tilsvarende alternativer uden ekstra omkostninger for den rejsende. Hvis arrangøren ikke kan tilbyde dette, kan arrangøren tilbyde alternativer af lavere kvalitet i forbindelse med et rimeligt prisafslag. Den rejsende kan kun afvise sådanne alternativer, hvis disse ikke kan anses for at være sammenlignelige med dem, der ville være givet i henhold til aftalen, eller hvis den tilbudte prisnedsættelse ikke kan anses for rimelig.

6.2.2 Hvis arrangøren ikke kan tilbyde noget alternativ, eller hvis den rejsende har ret til at afvise sådanne alternativer i henhold til 6.2.1., kan den rejsende være berettiget til prisreduktion og erstatning.

6.2.3 Ved fejl, der væsentligt påvirker pakkerejsens gennemførelse, og som arrangøren ikke har afhjulpet inden for rimelig tid, kan den rejsende hæve aftalen og kan desuden være berettiget til prisfradrag og erstatning.

6.2.4 Hvis arrangøren ikke kan tilbyde noget alternativ, eller hvis den rejsende har ret til at afvise sådanne alternativer i henhold til 6.2.1., eller hvis den rejsende har opsagt aftalen i henhold til 6.2.3, har den rejsende ret til tilsvarende bolig transport uden unødig forsinkelse og uden ekstra omkostninger, hvis pakkerejsen inkluderer transport, og den rejsende er på destinationen.

6.2.5 I tilfælde, hvor golfbanen er væsentligt forringet eller tvunget til at lukke på grund af vejrforhold som regn, storm, tørke, sne, frost, torden eller andre årsager, ydes kompensation svarende til greenfeens del af rejsens udgift. udbetales kun, hvis Golf Paradis modtager kompensation fra respektive golfklub. Side 7/8


OM PRISREDUKTIONER OG SKADER
7.1 Prisfradrag udstedes ikke, hvis arrangøren kan godtgøre, at fejlen skyldes den rejsende.

7.2 Den rejsende er ikke berettiget til erstatning, hvis arrangøren påviser, at fejlen skyldes den rejsende eller tredjemand, der ikke er relateret til levering af rejseydelser, der indgår i pakkerejsen, eller hvis fejlen skyldes uundgåelige og ekstraordinære begivenheder.

7.3 Skyldes fejlen en, arrangøren har hyret, er arrangøren kun fri for erstatningsansvar efter disse rejsebetingelser, såfremt den, arrangøren har hyret, også ville være fri efter denne bestemmelse. Det samme gælder, hvis fejlen skyldes en anden på et tidligere tidspunkt.

7.4 Retten til kompensation på grund af, at arrangøren aflyser rejsen består ikke, såfremt arrangøren viser, at færre personer end et minimumsantal angivet i aftalen har tilmeldt sig rejsen, og den rejsende underrettes skriftligt inden for en i aftalen fastsat tid. at rejsen er aflyst. Meddelelse om at en rejse aflyses skal gives senest - 20 dage før afrejse, hvis rejsen varer længere end 6 dage - 7 dage før afrejse, hvis rejsen varer mellem 2 og 6 dage - 48 timer før afrejse, hvis rejsen varer mindre end 2 dage

7.5 Skader i henhold til disse betingelser omfatter erstatning for rene tingsskader, personskade og tingskade. Den rejsende er forpligtet til at begrænse skaden så vidt muligt.

7.6 Medmindre andet er begrænset af pakkerejseloven eller anden ufravigelig lovgivning, er arrangørens erstatningsansvar begrænset til tre gange pakkerejsens pris. Denne begrænsning gælder dog ikke i tilfælde af personskade eller skade forårsaget forsætligt eller uagtsomt.

 
KLAGE
8.1 Den rejsende kan kun påberåbe sig fejl i de aftalte ydelser, hvis han meddeler arrangøren eller forhandleren fejlen inden for rimelig tid efter, at han har bemærket eller fjernet fejlen. Dette skal ske hurtigst muligt og om muligt på destinationen. Ved fastsættelse af eventuelt prisfradrag eller erstatning for skader tages der hensyn til tidspunktet, hvor den rejsende klagede, hvis en sådan meddelelse ville have betydet, at arrangøren kunne have rettet fejlen.

8.2 Uanset punkt 8.1 kan den rejsende påberåbe sig skyld, hvis arrangøren eller forhandleren har handlet groft uagtsomt eller i strid med tro og ære.

 
REJSENDES ANSVAR UNDER REJSEN
9.1 Arrangørens anvisninger Den rejsende er forpligtet til at følge anvisningerne for rejsens udførelse givet af rejselederen eller af en anden person ansat af arrangøren. Den rejsende er forpligtet til at respektere de ordensregler, der gælder for rejsen og på rejsemålet og forholde sig således, at medrejsende eller andre ikke forstyrres. Såfremt den rejsende misligholder dette væsentligt, kan arrangøren annullere aftalen, uden at den rejsende er berettiget til erstatning eller refusion.

9.2 Den rejsendes ansvar for skade Den rejsende er ansvarlig for skader, der skyldes skader, som den rejsende forvolder arrangøren ved uagtsomhed.

9.3 Den rejsendes ansvar for formaliteter

9.3.1 Den rejsende er selv ansvarlig for at overholde de nødvendige formaliteter inden rejsen, såsom besiddelse af gyldigt pas, visum, vaccinationer og forsikring.

9.3.2 Den rejsende skal have gennemført check-in for alle transportydelser inkluderet i pakkerejsen i overensstemmelse med rejseplanen eller andre instruktioner fra arrangøren eller transportøren.

9.3.3 Den rejsende er selv ansvarlig for alle omkostninger, der opstår på grund af mangler ved de nævnte formaliteter, fx hjemtransport som følge af manglende pas, medmindre manglerne skyldes forkerte oplysninger fra arrangøren eller forhandleren.

9.3.4 Den rejsende er ansvarlig for at tage del i information fra arrangøren. 9.4 Fravigelse af arrangementet En rejsende, der efter rejsens påbegyndelse afviger fra arrangementet, er forpligtet til at underrette arrangøren eller dennes repræsentant herom.

9.4.1 Hvis den rejsende udebliver fra udrejsen med almindelig flyvning, aflyses hjemrejsen automatisk, og der udstedes ingen kompensation eller alternativ transport. Rejsen aflyses automatisk af flyselskabet, hvilket er uden for Golf Paradis' kontrol.


PROMOTORENS FORPLIGTELSE TIL AT YDE BISTAND
Kommer den rejsende i vanskeligheder under rejsen, er arrangøren forpligtet til at yde passende assistance uden unødig forsinkelse. Sådan bistand kan for eksempel omfatte oplysninger om sundhedsydelser, lokale myndigheder og konsulær støtte. Arrangøren har ret til at opkræve et rimeligt gebyr for sådan assistance, hvis situationen er forårsaget forsætligt eller ved uagtsomhed fra den rejsendes side.


KONFLIKTLØSNING
Parterne bør forsøge at løse tvister vedrørende fortolkningen eller anvendelsen af ​​aftalen på egen hånd. Hvis parterne ikke kan blive enige, kan tvisten behandles af det generelle klagenævn (ARN), Box 174, 101 23 Stockholm, www.arn.se eller ved en almindelig domstol. En tvist kan også prøves via Europa-Kommissionens online platform: http://ec.europa.eu/odr
Forsendelsestitel

Mailingindhold

Postnavn
Sender efternavn
Mail
Ok

Send en e-mail er vellykket

Advarsel

Send e-mail er fejl